08 квітня 2022

Коротка пам’ятка для вчителів, які працюють із дітьми під час війни. 9 правил

 

Попри жахливу війну в Україні, багато вчителів і далі проводять неформальні заняття або навіть уроки, щоби відволікти дітей. ГО “Смарт освіта” разом з українськими вчителями також організовує пізнавальні онлайн-зустрічі для дітей та підлітків.
“Саме зараз наше завдання – допомогти дітям повернути, створити хоч невеликий простір безпеки. Багато хто з них досі перебувають у стані шоку. Ми не можемо припустити, що стане тригером для травматичних реакцій, тому наші уважність, емпатійність, почуття такту та відчуття опори дуже важливі”, – каже Світлана Ройз.

Поради для вчителів

В Україні запрацював чат-бот психологічної підтримки “Друг”

В Україні з’явився чат-бот у телеграмі “Друг. Перша допомога”, який може оперативно надати психологічну допомогу у стресовій ситуації.

Про це йдеться на фейсбук-сторінці Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки.

Бот першої психологічної допомоги створений на основі сучасних протоколів і науково доведених досліджень. Розробники кажуть, “Друг” стане в пригоді, якщо стресова ситуація відбулася нещодавно, а можливості поспілкуватися із фахівцем немає.

Чат-бот ставить запитання, підтримує, за потреби пропонує вправи на заспокоєння і пояснює, як впоратися зі стресовою ситуацією. До того ж “Друг” може переадресувати вас на платформу “Розкажи мені”, щоби проконсультуватися зі спеціалістом.

Також МОН разом із психологами запустили Telegram-канал.

А Національна психологічна асоціація України пропонує допомогу всім, хто переживає паніку, тривогу та постійний стрес під час військових дій.

Київстар ТБ зробив доступним освітній контент для дітей

Контент доступний абонентам усіх операторів, а абонентам Київстар – без плати за трафік з мобільного.


Київстар ТБ зробив доступним освітній контент для усіх дітей, охочих розвиватись і пізнавати нове навіть у складні часи.

На користувачів чекають практичний відеокурс «Англійська для подорожей» та польська мова для початківців «ONpolish», навчальний курс «Я досліджую світ» та курс першої домедичної допомоги.

Також користувачам доступні курс «Future education. Фінансова грамотність для дітей» та освітній серіал «Підприємництво для школярів», курс із профорієнтації від загальноосвітньої дистанційної школи DAR school для учнів 9–11 класів та уроки для дошкільнят та учнів молодшої школи «Розвивайся з LearningUA».

Окрім того, усі бажаючі можуть скористатись послугами дитячого онлайн-садочка НУМО, курсами Академії КРОК IT або переглянути перший український мультсеріал «Книга-мандрівка. Україна», заснований на реальних подіях і нереальних пригодах.

Контент доступний для абонентів усіх операторів, а для абонентів Київстар – без плати за трафік із мобільного.

Завантажуйте Київстар ТБ та отримуйте нові знання!

07 квітня 2022

Подружити дітей під час воєнної «дистанційки»: 16 ігор для онлайн уроків


Під час дистанційного навчання в умовах війни завдання вчителів – дати дітям відчуття безпеки в новостворених онлайн-класах, куди доєдналися багато «новачків». Кожному педагогу доведеться вчитись працювати з дитячою тривогою та невпевненістю й тим самим готувати якісне підґрунтя для плідного навчання. У цьому допоможуть спеціально розроблені психологами ігри на знайомство та здружування, про які розповідає експертка Лада Ендерсен.

Способи знезараження води

Інформація від Міністерство охорони здоров'я України щодо способів знезараження води. В умовах російської агресії проти України частина населення позбавлена доступу до чистої питної води.

Через активні бойові дії в низці регіонів перебиті водогони, відсутні реагенти для очищення водопровідної води, а також немає можливості завезти бутильовану питну воду.

У таких умовах люди змушені користуватися потенційно небезпечною водою з системи централізованого водопостачання, брати воду з колодязів, придомових свердловин, річок тощо. Невідомо, чи ця вода достатньо чиста та придатна для споживання й приготування їжі. Тому важливо її очистити самостійно в домашніх умовах.

Перед очищенням воду варто оцінити за кольором та запахом.
  • Спочатку потрібно набрати половину або ⅓ об'єму пляшки та інтенсивно її потрусити. Якщо на поверхні є піна, то така вода не придатна для споживання.
  • Після цього потрібно оцінити воду за запахом. За наявності хімічного, бензинового, трупного або іншого неприємного/підозрілого запаху воду заборонено використовувати для пиття.
  • Також вода не повинна бути забарвленою: подивіться на воду в білому посуді або в прозорому посуді на білому фоні.
Після можна приступати до її знезараження. Як саме — в інфографіці МОЗ.





Для переміщених школярів створюють онлайн-академію


В Україні запускають створення Української онлайн-академії, в якій безплатно зможуть навчатися тимчасово переміщені школярі.

Про це повідомило МОН на своєму сайті.

Академія розраховна на учнів 9–11 класів. Зареєструватися можна за посиланням.

Згідно з повідомленням, онлайн-академія Citizen High School розробляє курси з україномовним перекладом, тому платформа стане в пригоді учням, які не мають змоги продовжити навчання іноземною мовою.

Як організувати роботу з учнями та їх психологічну підтримку


В умовах війни учні особливо потребують підтримки. Державна служба якості освіти у співпраці з ініціативою «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), та командою підтримки реформ Міністерства освіти і науки України розробили поради для керівників шкіл щодо організації освітнього процесу в умовах війни.

06 квітня 2022

4 запитання, що допоможуть дитині критично оцінити інформацію під час війни



Український проєкт із захисту дітей в інтернеті #stop_sexтинг опублікував поради, як допомогти дитині критично оцінювати інформацію під час війни.


“Діти та підлітки отримують багато інформації зі соціальних мереж — від лідерів думок, блогерів чи користувачів, які публікують свої думки. Щоби бути впевненими в правдивості матеріалів, які отримує дитина, варто обговорити з нею основні запитання, за якими можна зрозуміти, чи інформація правдива”, – кажуть експерти проєкту.

Запитання, які радять ставити, щоби критично оцінити інформацію:

  • Чи є посилання на офіційні джерела? Чи, може, це суб’єктивна думка конкретної людини?
Пояснення: Офіційні джерела під час війни – це Офіс Президента України, Генеральний штаб ЗСУ, Кабінет Міністрів України, Міністерство оборони України, Міністерство внутрішніх справ, Національна поліція України, ДСНС, Сухопутні війська ЗСУ, Військово-морські сили ЗСУ, Територіальна оборона ЗСУ, Центр стратегічних комунікацій та інформаційно безпеки.

Натомість думка конкретної людини часто починається словами на кшталт “На мою думку”, “Мені здається”, “Я впевнений / впевнена”, “Я знаю, що…”, “Я думаю, що…”.
  • Повідомлення емоційно забарвлене чи в ньому лише факти?
Пояснення: Факти – це конкретні цифри, статистика, графіки, назви міст, вулиць, імена реальних людей.
  • Чи ця інформація корисна для мене?
Пояснення: Висвітлення загальних подій у країні та окремо в кожному місті – це те, що дає змогу розуміти повну картину та контролювати перебіг подій, – наприклад, для вибору більш безпечного місця під час війни.
  • Як це впливає на мене?
Пояснення: Негативна інформація часто спричиняє занепокоєння, посилює тривогу та відчай. Часто цей шлях обирають дезінформатори, щоби посіяти відчуття зневіри. До того ж повідомлення зі словами “Дуже терміново!”, “Це правдива інформація, передайте далі” – найчастіше неправдиві.

Учнів 8–11 класів запрошують долучитись до проєкту «Антитвір»

Проєкт дозволяє вираження себе через творчі практики: тексти, ілюстрації або у власному жанрі.


Учнів 8–11 класів запрошують долучитись до підліткового мистецького проєкту «Антитвір– 2022», який дозволяє вираження себе через творчі практики (тексти, ілюстрації або у власному жанрі).

Проєкт також передбачає серію освітніх онлайн-зустрічей та воркшопів для підтримки (зокрема психологічної) та заради створення молодіжної спільноти.

У 2022 році учасники конкурсу мають написати твір за темою «На порозі».

Організатори проєкту пропонують поміркувати над проблемами вимушеного переселення або руйнування одних цінностей та побудови нових.

Також учасники можуть поміркувати про те, що (які цінності) стає явним на межі зіткнення двох світів, що допомагає і заважає нам перемагати — всередині та зовні.

Окрім того, юні автори можуть поділитися тим, як це – бути підлітком і дорослішати в умовах війни.

Відповідно до умов участі автори мають прикріпити свій твір до гугл-форми. Текст має бути поданий у форматі pdf і написаний українською або англійською мовою, обсяг – 20 тисяч знаків з пробілами. Якщо це зображення, то воно має бути збережене у форматі jpeg.

Учасники можуть надсилати лише текст, або лише ілюстрацію, або текст та ілюстрацію разом.

Твори приймаються до 1 травня 2022 року. Після технічного відбору робіт (перевірка на відповідність мови, обсягів тексту, формату зображення) відбудуться освітні онлайн-зустрічі учасників проєкту.

Також робота кожного учасника та учасниці буде розміщена на сайті Книжкового арсеналу.

Як діти, що вимушено покинули Україну, можуть продовжити навчання


За даними міжнародного дитячого фонду ЮНІСЕФ, через напад росії на Україну станом на 24 березня 2022 року за кордоном перебуває понад 1,8 мільйона дітей. Ці діти – це наші діти, майбутнє нашої країни, наш потенціал. Тому надзвичайно важливо, щоб кожна дитина, яка через війну була вимушена залишити Україну, продовжила здобувати освіту за зручною для неї формою. 

Також не менш важливо, аби дитина проходила адаптацію у закладі освіти країни перебування і водночас не відлучилася від освітніх стандартів нашої країни, продовжувала вивчати відповідні предмети, зокрема українську мову, історію України та інші.

Щоб допомогти нашим громадянам у різних країнах забезпечити право дитини на освіту та запобігти можливим порушенням освітнього законодавства в країні перебування дитини, звернулися за інформацією до Міністерства закордонних справ України. 

Читайте на сайті освітнього омбудсмена інформацію про можливості для здобуття освіти у країнах, до яких найбільше прямують українські громадяни та продовження навчання за українськими програмами, зокрема це Австрія, Бельгія, Болгарія, Греція, Данія, Естонія, Іспанія, Італія, Латвія, Молдова, Нідерланди, Німеччина, Норвегія, Польща, Португалія, Румунія, Словаччина, Туреччина, Угорщина, Фінляндія, Франція, Хорватія, Чехія, Швеція.

МАН запрошує учнів на лекції від Нобелівських лауреатів

Слухачі дізнаються про вражаючі відкриття й інновації у фізиці, хімії, інженерії та інших сферах.


Мала академія наук запрошує учнів 12+ долучитись до проєкту «Лекції майбутнього».

Учасники зможуть послухати лауреатів Нобелівської премії та науковців з усього світу, які в умовах пандемії читають лекції онлайн.

Під час лекцій слухачі дізнаються про вражаючі відкриття й інновації у фізиці, хімії, інженерії та інших сферах.

Також спікери поділяться інсайтами про те, як перетворити захоплення наукою на успішну кар’єру.

Цей досвід зможе надихнути і допоможе стати науковцем-інфлюенсером, проводити круті дослідження, запускати стартапи й розповідати про це на TEDx-конференціях.

Участь у проєкті є безкоштовною, слухачам необхідно лише вчасно заповнити форму, яку організатори публікують разом з анонсами. 



Шановні колеги! Це стара вкрсія сайту.

 Щоб потрапити на нову версію сайту, перейдіть за покликанням: ХОДІМО!