Такі центри покликані сприяти професійному розвитку педагогів шкіл, дитсадків, інклюзивно-ресурсних та міжшкільних ресурсних центрів.
“Необхідність такого розвитку продиктована і світовим принципом освіти впродовж життя, який дозволяє лишатись конкурентоспроможним фахівцем, і українськими освітніми реформами, які потребують професійних педагогів.
Ми впевнені у важливості центрів професійного розвитку і запрошуємо освітянську спільноту долучатись до роботи над положенням про такі центри”, – зазначила очільниця МОН Любомира Мандзій.
- консультативна підтримка вчителів щодо професійного розвитку, супервізії, документації закладу, освітніх та навчальних програм, організації освітнього процесу (у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання);
- професійна підтримка вчителів щодо компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання й нових освітніх технологій;
- сприяння професійному розвитку педагогів, зокрема через координацію професійних спільнот, поширення інформації щодо професійного розвитку, формування баз даних програм підвищення кваліфікації та джерел, необхідних для професійного розвитку;
- психологічна підтримка педагогів;
- взаємодія та співпраця з органами державної влади та місцевого самоврядування.
Проєкт передбачає, що засновниками центрів можуть стати районні, міські (районні в місті) ради. Кілька засновників можуть спільно утворити центр та укласти договір про спільну діяльність.
Кожен центр зможе діяти в межах території обслуговування, яку визначає його засновник. Така територія визначається з розрахунку, що в закладах дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсних та міжшкільних ресурсних центрах, розташованих на території його обслуговування, має працювати не менше:
- 500 педагогів – якщо заклади освіти та установи на території обслуговування центру розташовані в селах та містах;
- 750 педагогів – якщо заклади освіти та установи на території обслуговування центру розташовані виключно в містах.
Управляти центром має директор, якого призначатимуть через конкурс.
Фінансувати такі заклади мають засновники. Також джерелами фінансування можуть стати благодійні внески юридичних та фізичних осіб.
Ознайомитись із проєктом положення можна в документі за посиланням https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2020/05/zayvazhny_cpr_2020.docx.
Пропозиції та зауваження можна надсилати до 8 червня на v_bozhinskiy@mon.gov.ua з темою повідомлення “Громадське обговорення”.
Зазначимо, що, згідно з новим законом “Про повну загальну середню освіту”, до 1 вересня 2020 року науково-методичні (методичні) центри та кабінети мають реорганізувати в центри професійного розвитку педагогів.
Немає коментарів:
Дописати коментар