25 квітня 2022

ПСИХОСОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА В КРИЗОВІЙ СИТУАЦІЇ

Методичний посібник «ПСИХОСОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА В КРИЗОВІЙ СИТУАЦІЇ» написаний для людей, які стикаються і працюють з травмованими дітьми: вчителів, соціальних працівників та волонтерів.  Звичайно ж, вона може бути корисна і батькам. 

У книзі викладено основну інформацію по темі, включаючи поради, практичні рекомендації та пам'ятку для батьків, щоб педагог міг поділитися з ними цими матеріалами і розумів, що відбувається в родині його учнів або вихованців (розділи «Поради батькам»). 

Але найголовніше... Після прочитання цієї книги автори наголошують -  намагатися не забувати, що всі реакції дитини, з якими ви стикатиметеся, — це нормальні реакції на ненормальні події.

Книга надрукована до війни, але поради фахівців будуть корисними не лише у період воєнного стану, а й у повоєнний час.

Перш за все книга написана для педагогів. Чому? Учителі кожен день бачать своїх учнів і учениць, а досить часто — і їхніх батьків. А значить, саме вчителі першими стикаються і, по суті, першими «працюють» із психологічною травмою у дітей, що пережили складні й неоднозначні життєві події. Тобто, перш ніж такі діти потраплять до шкільного психолога або психотерапевта. 

Звичайно, це не означає, що вчителі повинні підміняти шкільних психологів, виконувати їхні завдання. Це означає, що, доповнюючи один одного, вчителі та шкільні психологи можуть створити сприятливі для відновлення умови в школі. 

До того ж не всі діти, які пережили жахливі події, переживатимуть травму так сильно, що їм буде потрібна допомога психолога і психотерапевта. Психосоціальної підтримки від спілкування з друзями, участі в громадській активності, позитивних переживань вдома і в школі для них може бути достатньо. Підтримка оточення дуже важлива, вона допомагає впоратися з пережитим. 

З іншого боку, поведінка і психологічний стан дітей, травмованих сильним стресом, може не тільки відрізнятися від поведінки інших учнів, а й ставати перешкодою в навчальному процесі.

Щоб допомогти вчителям розібратися з особливостями стресу, психологічної травми, автори написали цей посібник. Якщо викласти тезисно, він про те, як важливо у повсякденній роботі з дітьми: 

1) знати, що таке травматичний стрес і вміти розрізняти його прояви; 

2) розуміти потреби дітей і батьків, які пережили травматичні події; 

3) володіти самим та навчити дітей і батьків методикам саморегуляції і зниження травматичного стресу; 

4) вміти в рамках повсякденного навчального процесу побудувати підтримуючі відносини з дитиною, які сприятимуть її психологічному відновленню; 

5) знати, в яких випадках необхідно рекомендувати дитині і її батькам звернутися за допомогою до шкільного психолога. 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Запрошуємо на новий сайт науково-методичної лабораторії виховної роботи, фізичної культури та безпечного освітнього середовища

Шановні колеги! Звертаємо увагу, що у 2023 році створено науково-методичну лабораторію виховної роботи, фізичної культури та безпечного осв...